Section outline

    • Opened: Monday, 25 August 2025, 12:00 AM
      Due: Wednesday, 1 October 2025, 12:00 AM

      Dolgozzon ki egy olyan játékosítási ötletet vagy tanulási helyzetet, amely saját oktatási gyakorlatába beilleszthető. A cél nem egy kész tananyag, hanem egy konkrét koncepció, amely a műhelymunkán és konzultációkon továbbfejleszthető.

      Javasolt tartalmi elemek – segítő kérdések

      Az alábbi szempontok mentén érdemes felépíteni a leírást:

      Célcsoport, tantárgyi kontextus
      Melyik tantárgyban, milyen hallgatói körnek szánja az ötletet?

      Tanulási kihívás vagy cél
      Milyen problémára, tanulási helyzetre ad választ az ötlet? Milyen viselkedést vagy attitűdöt szeretne ösztönözni?

      Tanulói tevékenységek
      Mit csinálnak a hallgatók a játékosított helyzetben? Milyen módon kapcsolódik ez a tanulási célhoz?

      Alkalmazott játékmechanikák
      Milyen játékos elemeket használ (pl. pontgyűjtés, szintek, küldetések, verseny, badge-ek, véletlenszerű elemek stb.)?

      Visszacsatolás és ösztönzés
      Milyen módon történik a hallgatók értékelése, jutalmazása vagy visszajelzése?

      Technikai, megvalósítási lehetőségek
      Milyen eszközökkel, milyen formában tudja megvalósítani az ötletet a saját oktatási gyakorlatában?

      Fejlesztési kérdések
      Mely pontokon van szüksége további ötletelésre vagy támogatásra?

      Leadás módja

      A kész koncepció feltöltése a Moodle kurzusfelületen legkésőbb 2025. szeptember 30-ig. Terjedelmi megkötés nincs. A szöveg lehet vázlatos vagy kifejtett – a lényeg, hogy átgondolt, saját tantárgyhoz illeszkedő ötletet mutasson be.