Kimeneti feladat leadása
Szekció vázlat
-
-
Nyitva: 2025. augusztus 25., hétfő, 00:00Esedékes: 2025. október 1., szerda, 00:00
Dolgozzon ki egy olyan játékosítási ötletet vagy tanulási helyzetet, amely saját oktatási gyakorlatába beilleszthető. A cél nem egy kész tananyag, hanem egy konkrét koncepció, amely a műhelymunkán és konzultációkon továbbfejleszthető.
Javasolt tartalmi elemek – segítő kérdések
Az alábbi szempontok mentén érdemes felépíteni a leírást:
Célcsoport, tantárgyi kontextus
Melyik tantárgyban, milyen hallgatói körnek szánja az ötletet?Tanulási kihívás vagy cél
Milyen problémára, tanulási helyzetre ad választ az ötlet? Milyen viselkedést vagy attitűdöt szeretne ösztönözni?Tanulói tevékenységek
Mit csinálnak a hallgatók a játékosított helyzetben? Milyen módon kapcsolódik ez a tanulási célhoz?Alkalmazott játékmechanikák
Milyen játékos elemeket használ (pl. pontgyűjtés, szintek, küldetések, verseny, badge-ek, véletlenszerű elemek stb.)?Visszacsatolás és ösztönzés
Milyen módon történik a hallgatók értékelése, jutalmazása vagy visszajelzése?Technikai, megvalósítási lehetőségek
Milyen eszközökkel, milyen formában tudja megvalósítani az ötletet a saját oktatási gyakorlatában?Fejlesztési kérdések
Mely pontokon van szüksége további ötletelésre vagy támogatásra?Leadás módja
A kész koncepció feltöltése a Moodle kurzusfelületen legkésőbb 2025. szeptember 30-ig. Terjedelmi megkötés nincs. A szöveg lehet vázlatos vagy kifejtett – a lényeg, hogy átgondolt, saját tantárgyhoz illeszkedő ötletet mutasson be.
-